Adwentowe zamyślenia nad Słowem Bożym i ogłoszenia parafialne.
Wydaje się, że bez zbytniego „dorabiania teologii” możemy przyjąć, że św. Józefa zastajemy dzisiaj niemalże w tym samym punkcie, co Achaza. Choć ich męskie serca są różne – w przeciwieństwie do męża Maryi, starożytnego izraelskiego króla nie nazwalibyśmy raczej człowiekiem sprawiedliwym (zob. 2 Krl 16, 1-4) – obaj znaleźli się w punkcie zwrotnym swojego życia, gdy podejmują odpowiedzialność za powierzone sobie osoby: Achaz za cały naród, a Józef za brzemienną Małżonkę. Obaj też, delikatnie mówiąc, sami z siebie nie działają po myśli Boga: Achaz odmawia prośby o znak (przynajmniej deklaratywnie – w imię „nie wystawiania Pana na próbę”), z kolei Józef zamierza potajemnie oddalić Maryję (nie chcąc narazić Jej na zniesławienie – w czarnym scenariuszu zaś, na ukamienowanie za domniemane cudzołóstwo, zob. Pwt 22, 21-23). Obaj, wreszcie, dostępują miłosierdzia: Pan interweniuje w ich życiu albo wbrew ich formalnej odmowie (u Achaza), albo wbrew ich praktycznemu postanowieniu (u Józefa); co więcej, to miłosierdzie wyrażone jest jednakowym komunikatem: „Oto Panna pocznie i porodzi Syna, i nazwie Go imieniem Emmanuel” – Józefie, nie bój się wziąć do siebie Maryi, twej Małżonki; porodzi Syna, któremu nadasz imię Jezus. W tym momencie, dołączmy się do nich, proszę, bo akurat teraz rozstrzygnie się nasze przygotowanie do obchodów Narodzenia Pańskiego: w nich to Pan da nam znak – czy to na naszą prośbę, czy to bez niej, czy to w poważniejszej, czy to w lżejszej dla nas aktualnej życiowej sytuacji; tym znakiem będzie hłopczyk o dwojakim imieniu. Jakie więc przesłanie otrzymujemy wraz z Achazem i Józefem? Że „Bóg jest z nami” (= imię Emmanuel) oraz, że „Bóg zbawia” (= imię Jezus) nie „poza”, ale „wewnątrz” historii (= wcielenie). Ani Achaz, ani Józef, ani my w tej chwili nie musimy dokładnie znać „trybu” tej obecności ani „przebiegu” tego ocalenia; mamy je uznać co do „faktu” – tak samo, zresztą, skończy się Ewangelia: „Jestem z wami! Do końca!” (por. Mt 28, 20). Bóg więc staje się wobec nas dzieckiem, abyśmy sami stali się dziećmi wobec Niego – bo „to warunek wejścia do Królestwa” (KKK 526). Na poziomie ducha Narodzenie Pańskie to wymiana aktów zaufania z Bogiem.
Poniedziałek, 19.12. godz. 18:00 – 19:00 Southend-on-Sea
Wtorek, 20.12. godz. 18:00 – 20:00 Waltham Cross
Środa, 21.12. godz. 18:00 – 20:00 Ilford
Czwartek 22.12. godz. 18:00 – 20:00 Ilford
Piątek 23.12. godz. 18:00 – 20:00 Ilford
Wigilia Bożego Narodzenia, 24.12.
21:30 – Pasterka Ilford
0:00 – Pasterka Waltham Cross
Boże Narodzenie, 25.12.
9:00 – Msza Święta Southend-on-Sea
9:45 – Msza Święta Waltham Cross
13:00 – Msza Święta Ilford
19:00 – Msza Święta Chelmsford
Świętego Szczepana, 26.12.
11:15 – Msza Święta Waltham Cross
13:00 – Msza Święta Ilford
Podajemy aktualny plan Mszy Świętych:
Sobota:
17:45 Chelmsford
20.00 Watham Cross
Niedziela:
7.30 Ilford
9.45 Waltham Cross
13.00 Ilford
18.00 Southend-on-Sea
Waltham Cross: Biuro parafilane czynne
we wtorki, soboty i w niedziele po Mszy św. w dużym holu.
Ilford: Kancelaria parafialna czynna
środa, czwartek, piątek: 16.00 - 18.00, oraz po Mszy do 20.30
w Domu Parafialnym (sala im. Zbigniewa Herberta)
lub po indywidualnym telefonicznym umówieniu.
tel. 020 8599 1445 mob. 07539 543 051
Dom Parafialny: 2 Ashgrove Road, Ilford, Goodmayes, IG39XE
tel.: (020)85991445, ilford@pcmew.org