Wszelkie sprawy związane z przygotowaniem do zawarcia sakramentu Małżeństwa oraz jego udzielaniem prosimy o załatwianie w kancelarii parafialnej w godzinach otwarcia.
- Najpóźniej 3 miesiące przed datą ślubu należy zgłosić się do duszpasterza w celu przygotowania dokumentów.
- W czasie spotkania trzeba podać dokładną datę ślubu, imię i nazwisko księdza Proboszcza, dokładny adres parafii, nazwę diecezji do której ona należy, oraz dane świadków ślubu.
- Niezbędne dokumenty:
- dokument tożsamości (paszport, dowód osobisty);
- rozszerzona metryka chrztu. Nie może być ona wydana później niż 6 miesięcy licząc od daty ślubu;
- zaświadczenie o ukończeniu kursu przedmałżeńskiego;
- jeśli jedna ze stron ma orzeczoną nieważność małżeństwa - wyrok sądu kościelnego; jeśli jedna ze stron jest wdowcem(ą) - akt zgonu współmałżonka; jeśli był wcześniej zawierany kontrakt cywilny - oryginał dokumentu; jeśli był orzeczony rozwód - decyzja sądu.
- Po wypełnieniu protokół z innymi dokumentami przesyłany jest do Polskiej Misji Katolickiej, a następnie trafia do kurii biskupiej w Polsce, skąd jest wysyłany do parafii, w której zostanie zawarty sakrament małżeństwa.
- W Polsce - narzeczeni mają obowiązek wcześniejszego zgłoszenia się do USC (w miejscu zameldowania jednego z narzeczonych) i pobrania (w 3 egzemplarzach) zaświadczenia stwierdzającego brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa. Dokumenty te są ważne tylko 3 miesiące. Należy je oddać Proboszczowi parafii, w której będzie zawierany sakrament.